marți, 19 ianuarie 2010

Loviti fiind de flacari viole(n)te

Trebuie sa recunosc cu mana pe inima: nu ma pricep la culori. Niciodata nu m-am priceput si de altfel nu am dat prea mare importanta acestui aspect. Habar nu am care e diferenta intre verde si vernil, iar ca sa deosebesc movul de violet, de lila sau de siclam mi se pare o adevarata aventura. Soldata inevitabil cu un esec. Mama imi spunea in copilarie, probabil ca sa nu ma simt prost pe tema asta, ca oricum barbatii nu se pricep la culori, ca asta e treaba de fete. Deh, daca e treaba de fete, sa o faca ele, si cu asta basta.
De o vreme incoace insa am inceput sa imi fac griji. Luna trecuta, prietena mea mi-a facut cadou o camasa mov. Fireste nu se asorta cu nimic din garderoba, dar am inghitit in sec. Tot in sec am inghitit cand mi-a spus ca de fapt, vezi Doamne, nu e mov, e violet. Fie ca ea, desi chiar si violet fiind, tot nu se asorta cu nimic. Fie...
Din acea zi, lucruri ciudate au inceput sa se intample pe scara mea. Parca un blestem teribil tulburase linistea, cateodata de altfel suspecta, a vecinilor mei.
Prima victima a fost pisica vecinului meu de vis-a-vis, nea Costel. Moarta in somn. Ocazie cu care am aflat ca nea Costel avea pisica. Avusese adica. Cum nu suport pisicile, vestea nu m-a impresionat prea tare. Mai exact, deloc. Pe rand, insa, apoi, au sucombat: papagalul unui vecin de la etajul trei, caniche-ul lui tanti Flori de la patru, intre noi fie spus nu stiu cum putuse trai sarmanul caine in casa cu o cotoroanta ca asta, pestii taximetristului de sta sub mine si pisica lui nea Costel, vecinul de vis-a-vis. Pai nu mai spusesem o data de asta?, veti intreba. Ei bine, cu ocazia asta am aflat ca nea Costel avusese doua pisici, nu una. Moartea isi intinsese coasa peste intreaga scara. Nu va inchipuiti durerea din sufletele sarmanilor mei vecini, ramasi in cateva zile fara prietenii necuvantatori. Durere chiar mai mare decat atunci cand, la trei zile dupa caine, tanti Flori se stinse si ea. Chiar ea, cotoroanta. Deja situatia devenise alarmanta. Pentru a alunga blestemul a fost chemat un sobor de preoti. Care dupa ce au stropit din plin cu aghiazma prin case, au plecat, asigurandu-ne, dupa ce si-au incasat onorariul, fireste, ca diavolul a fost alungat. Ei bine, se inselasera. A doua zi femeia de serviciu a disparut fara urma. Urmata de administrator. Ce-i drept, acesta a fost gasit rapid. De Politie. Omul fugise cu incasarile de la intretinere pe ultimele trei luni. Nu ai fi zis ca avea apucatori de cleptoman. Pus in fata evidentelor, a afirmat senin ca e mana diavolului care ii luase mintile. Devenise clar. Necuratul pusese stapanire pe tot blocul. Palizi si cu privirile pierdute, vecinii mei pareau ca se indreapta toti spre pieire.
Acum vreo saptamana, intr-o dimineata am urcat la uscator sa imi adun rufele lasate acolo peste noapte. Surpriza! Camasa violeta lipsea. Doar camasa. Restul rufelor erau acolo neatinse. In sinea mea nu am fost foarte mahnit. Oricum nu era pe gustul meu. Si cred ca nici a colocatarilor mei. Pentru ca din ziua misterioasei disparitii a camasii le revenise tuturor culoarea in obraji iar privirea pierduta fusese inlocuita cu un zambet larg. Parca prea larg !
Ieri, pe cand ma pregateam sa urc in lift, aud in spatele meu zgomotul unor pasi prea grabiti. Ma intorc brusc. Era nea Costel, alergase sa ma prinda din urma si gafaia ca o locomotiva. In mana tinea un ditamai motanul. Cand si-a mai tras rasuflarea, imi zise cu o voce joasa : " Lasa, vecine, sa nu iti para rau si asa nu iti statea bine cu ea" si iesi din lift zambind oarecum misterios. Al naibii nea Costel...

3 comentarii:

irina spunea...

"Ieri, pe cand ma pregateam sa urc in lift, aud in spatele meu zgomotul unor pasi prea grabiti. Ma intorc brusc. Era nea Costel, ALERGASE sa ma prinda din urma si gafaia ca o locomotiva. In mana tinea un ditamai motanul. Cand si-a mai tras rasuflarea, imi zise cu o voce joasa : " Lasa, vecine, sa nu iti para rau si asa nu iti statea bine cu ea" si IESI DIN LIFT zambind oarecum misterios. Al naibii nea Costel..."
A alergat nea Costel cu liftul dupa tine? :PPPPP

Anonim spunea...

Irina, sper ca ai facut "giust un geouc"...autorul nostru s-a exprimat pe intelesul tuturor...sau nu?

Anonim spunea...

Analiza de text / comentariu:

Nea Costica a alergat dupa personaj nostru in timp ce acesta din urma se pregatea sa intre in lift ca sa urce cu liftul pana la apartamentul lui, iar nea costica, atunci cand l-a ajuns la usa liftului, a intrat si el in lift langa personajul nostru, i-a zis ce a avut sa-i zica, acolo in interiorul liftului, cu pisica in brate. Apoi, de acolo din stramtoarea liftului a iesit zambind.
(ro)